Presentació
Ensenyar és decidir què volem que aprenguin els nostres estudiants, de quina manera ho aprendran i com avaluarem que ho han après. Aquesta seqüència es repeteix en el disseny pedagògic i eMITs ofereix les eines per aplicar-la en contextos d’aprenentatge de disciplines de la salut i disciplines socials.
En aquest màster, el professorat, que treballa de forma col.laborativa, té com a clar repte el mostrar tot un món de tendències i experiències i el clar repte pels estudiants és participar en propostes innovadores i aplicar, prototipar, argumentar i decidir l’encaix del plantejament eMITs en els seus projectes i assignatures, centrant-se en la historia que expliquen, en els seus participants i en els canvis positius que poden aportar a la salut, a la societat i al planeta.
Objectius generals
- Argumentar la proposta de valor dels dissenys educatius
- Dissenyar accions formatives basades en el disseny pedagògic
- Reconèixer el valor i aplicar les eines que les metodologies, les narratives i les tecnologies aporten a les nostres experiències educatives
- Ampliar les oportunitats del rol educatiu, basant-nos en els reptes de futur del nostre àmbit d’experiència
- Integrar els actors de l’educació, de la salut i del món social com a part del nostre ecosistema d’aprenentatge
|
Metodologia docent
Els estudiants fan un seguiment online sincrònic i asincrònic de les propostes i experiències que el professorat va pautant. De forma periòdica, els estudiants i professorat es troben en sessions online on l’estudiant té un paper protagonista i es dinamitzen activitats col.laboratives. Cada matèria d’eMITs es divideix en temes.
Cada matèria està relacionat amb un mètode educatiu, de manera que practicarem i avaluarem de forma constructiva a mesura que avancem tant en les matèries educatives, com en les relatives als reptes socials i de la salut.
Cada estudiant escollirà dues de les càpsules d’escenaris de futur que s’oferten, per poder complementar els seus dissenys educatius.
La residència és una trobada presencial de 5 dies dels participants i el màxim de professorat possible, en un espai i temps concentrat per a treballar col.laborativament, de portar a la pràctica activitats eMITs i de participar en visites i propostes socials i de salut, en el territori.
El treball final de màster busca que cada participant disseny el seu projecte, segons el seu àmbit d’estudi, basant-se en eMITs i en els escenaris de futur.
|
Idioma d’impartició
Castellà
|
Perfil d’admissió
Aquest màster s’adreça a Llicenciats/es i/o Graduats/es que es dediquen a exercir de professors/es de matèries de l’àmbit de la salut o de l’àmbit social, o professionals implicats en el disseny de programes formatius pels que busquen estratègies, eines i experiències del món educatiu.
Els estudiants aplicaran tant la mirada educativa com la mirada de professionals de la salut i/o social per dissenyar propostes orientades al futur, entenent el benestar, la tecnologia i el rol fonamental del territori com a ecosistema d’aprenentatge i el treball col.laboratiu i multidisciplinar, com a claus d’èxit.
|
Pla docent
MATÈRIA 1. METODOLOGIES, INNOVACIÓ I TENDÈNCIES EDUCATIVES EMIT (22 ECTS)
- Bases pel disseny pedagògic segons detecció de necessitats i construcció de l’storytelling
- El poder de les metodologies per adaptar-les als objectius educatius
- Tendències i escenaris de futur en educació
- Gestió del canvi i narratives d’impacte
MATÈRIA 2. RECERCA EDUCATIVA (8 ECTS)
- Mètode de recerca en innovació educativa
- Treball Final de Màster (TFM)
MATÈRIA 3. METODOLOGIES, INNOVACIÓ I TENDÈNCIES APLICADES A L’ÀMBIT SÒCIO-SOCIAL, MITS (22 ECTS)
- Evolució i impacte tecnològic
- Definició de reptes de l’àmbit professional
- Metodologia de resolució de reptes
MATÈRIA 4. CÀPSULES D’ESCENARIS DE FUTUR (4 ECTS)
MATÈRIA 5. RESIDÈNCIA (4 ECTS)
Acreditació
El Campus Docent Sant Joan de Déu expedirà:
Títol de Màster de Formació Permanent en Metodologies, innovació i tendències educatives aplicades a l’ensenyament en l’àmbit de la salut i en l’àmbit social
- Entrega i superació de les activitats proposades en l’avaluació continuada
- Superació de les activitats dirigides de les càpsules d’escenaris de futur
- Presentació i superació del Treball Final de Master
- Participació a la residència
Duració i horaris del curs
El curs s’iniciarà el 09/01/2024 i finalitzarà el 30/12/2024
Les sessions online es realitzen els dijous, de 18:30 hores a 20:30 hores (hora Espanya CEST).
Excepcionalment es poden realitzar sessions fora de l’horari general i sempre en consens amb el grup d’estudiants.
Totes les sessions estaran detallades en el cronograma, a l’inici del Màster.
Hi ha una trobada de seguiment personal, en streaming, entre febrer i març 2024 i una segona trobada entre abril i maig. Aquestes trobades les farà la direcció del màster amb cada estudiant. La Residència serà a l’octubre del 2024
Preu
El preu establert és de 3.232,00€ (taxes incloses).(taxes incloses).
Descomptes
- Descompte per pagament de matrícula anticipada: Es farà un descompte del 10% sobre el preu del crèdit per matriculació si es formalitza i es fa el pagament de la matrícula abans del 15 de setembre. Acumulable solament a descompte per ex-estudiants.
- Descompte per ex-estudiants de Cicles Formatius, Estudis de Grau i formació de Màsters i Postgraus del Campus Docent Sant Joan de Déu: tindran un descompte del 5% sobre el preu del crèdit. Acumulable solament a pagament de matrícula anticipada.
- Descompte per els treballadors dels centres de l’Orde de Sant Joan de Déu: es farà un descompte del 15% sobre el preu del crèdit. No acumulable a altres descomptes.
Contacte
Direcció
Carme Rovira Riera
Responsable pedagògica del Campus Docent de Sant Joan de Déu
Correu electrònic: carme.rovira@sjd.edu.es