Consells per evitar problemes causats per l'onada de calor

fresca.jpg

Quan les temperatures són anormalment altes durant un parell de dies, la calor excessiva pot ser un perill per a la salut. Si l’exposició a temperatures tan elevades es perllonga, es pot patir un cop de calor, que és una situació que pot acabar sent greu.

Les temperatures molt extremes i l’excés de calor produeixen una pèrdua de líquids i de sals minerals (clor, potassi, sodi, etc.) necessaris per a l’organisme. Aquest fet pot agreujar una malaltia crònica o provocar deshidratació i esgotament. Si l’exposició a temperatures tan elevades es perllonga, es pot patir un cop de calor, que és una situació que pot acabar sent greu.

Quins són els símptomes?

Hi ha alguns símptomes que ens poden alertar:

• temperatura molt alta
  • mal de cap
  • nàusees
  • set intensa
  • convulsions
  • somnolència o pèrdua del coneixement

Què heu de fer?

Davant d’aquests símptomes, traslladeu la persona a un lloc més fresc, doneu-li aigua, mulleu-la, venteu-la i aviseu urgentment els serveis sanitaris (061).

Què heu de fer en cas d’onada de calor?

Protegiu-vos del sol i la calor A casa, controleu la temperatura:

• Durant les hores de sol, tanqueu les persianes de les finestres on toca.
  • Obriu les finestres de casa durant la nit per refrescar-la.
  • Estigueu-vos a les estances més fresques.
  • Utilitzeu algun tipus de climatització per refrescar-vos i refrescar l’ambient (ventiladors, aire condicionat, ventalls, etc.). Si no teniu aire condicionat, mireu de passar com a mínim dues hores al dia en llocs climatitzats (biblioteques, cinemes, etc.).
  • Refresqueu-vos sovint amb dutxes, tovalloles amarades d’aigua, etc.

Per a obtenir més informació, feu clic aquí