PRESENTACIÓ DE LA RECERCA: L’ACCIÓ SOCIAL DES DE LES ENTITATS D’ESGLÉSIA: El seu paper en la cohesió social a Catalunya

• Publicado el 20 de març de 2014

.

Els dies 20 de març a Barcelona (CaixaFòrum) i 24 de març a Girona (Obra Social La Caixa) s’han presentat els resultats de la recerca realitzada per investigadors de la Fundació Pere Tarrés (Universitat Ramon Llull), del Campus Docent Sant Joan de Déu (Universitat de Barcelona) i de la Càtedra d’Inclusió Social (Universitat Rovira i Virgili).

Aquest estudi té per objectiu mostrar el treball que aquestes entitats realitzen amb les persones que es troben en situació de major vulnerabilitat social. El treball descriu el context històric i social que emmarca el treball desenvolupat per les entitats i els seus trets identitaris. S’analitzen els reptes que tenen en quant a la metodologia de l’acció, la gestió de les pròpies entitats i dels equips de treball, sobre noves recerques de finançament, estratègies per a la comunicació externa i pel treball col·laboratiu. Finalment, es descriuen les bases per a la quantificació de la contribució social.

Aquesta recerca ha estat publicada en format llibre per l’Editorial Claret, SLU.