Préstecs per realitzar estudis de postgrau de Màster Universitari Oficial

• Publicado el 28 de maig de 2012

La finalitat dels préstecs és facilitar el finançament dels ensenyaments universitaris de màster oficial i/o de doctorat que s'imparteixin a Espanya o els equivalents als països de l'Espai Europeu d'Educació Superior, Estats Units d'Amèrica i Canadà.

La finalitat general dels préstecs és facilitar el finançament dels ensenyaments universitaris de màster oficial i/o de doctorat que s'imparteixin a Espanya o els equivalents als països de l'Espai Europeu d'Educació Superior, Estats Units d'Amèrica i Canadà, mitjançant una ajuda inicial així com, si s’escau, facilitar una renda mensual als estudiants que ho desitgin.

Per optar als préstecs s'ha de tenir nacionalitat espanyola o haver residit a Espanya els quatre anys anteriors a la data de presentació de la sol•licitud, així com estar en possessió del títol de grau, llicenciat, enginyer, arquitecte, diplomat o enginyer tècnic o d'una titulació equivalent a l'estranger i haver superat l'última assignatura o requisit per a la seva obtenció amb posterioritat a l'1 de gener de 2000. També és obligatori que els candidats no hagin estat preceptors d'un préstec en alguna de les línies anteriors 2007/2008, 2008/2009, 2009/2010 o 2010/2011, que compleixin els requisits establerts en l'article 13.2 de la Llei 38/2003 de 17 de novembre, General de Subvencions, i que no hagin obtingut rendes superiors a 22.000 euros en l'exercici 2010.

Per a estudis de màster oficial s'ha de tenir formalitzada la matrícula o haver estat acceptat amb caràcter definitiu en estudis de màster universitari, en almenys 30 ECTS en el curs acadèmic 2011-2012. En el cas de països de l'EEES el màster haurà d'estar estructurat en els principis normatius de l'EEES i organitzat en crèdits europeus ECTS, com a unitat de mesura dels resultats de l'aprenentatge i volum de treball i, en tot cas i de conformitat amb la normativa del país estar reconegut com a títol oficial. En el cas d'Estats Units d'Amèrica i Canadà, els estudis hauran d'estar estructurats en crèdits.

Es poden presentar sol•licituds fins al proper 29 de juny, dirigides al Programa préstamo universidad, Ministerio de Educación, Cultura y Deporte (c/ Los Madrazo, 15-17, 28014 . Madrid).

Més informació, aquí.