El quart informe Faros proposa mesures per lluitar contra el fracàs escolar

A través d'aquest formulari indica'ns els teus dubtes i consultes sobre la formació que desenvolupa el Campus Docent Sant Joan de Déu o bé sobre el centre.

Image CAPTCHA
Introdueix els caràcters que es mostren en la imatge.

A través d'aquest formulari indica'ns els dubtes i/o suggeriments referents a la teva formació. Et respondrem al més aviat possible.

Image CAPTCHA
Introdueix els caràcters que es mostren en la imatge.
NENO.jpg

L’Observatori de la Infància i l’Adolescència Faros, impulsat per l’Hospital Sant Joan de Déu, ha presentat un informe que analitza aquests trastorns i proposa mesures d’actuació en el marc del sistema educatiu

A cada aula almenys dos nens pateixen trastorns específics de l’aprenentatge que els dificulta assolir un aprenentatge concret, adquirir hàbits d’estudi, mantenir l’atenció o controlar la seva conducta.

L’Observatori de la Infància i l’Adolescència Faros, impulsat per l’Hospital Sant Joan de Déu, ha presentat un informe que analitza aquests trastorns i proposa mesures d’actuació en el marc del sistema educatiu per evitar el fracàs escolar dels nens que els pateixen

L’estudi porta per títol “L’aprenentatge en la infància i l’adolescència. Claus per evitar el fracàs escolar” i ha estat coordinat per Anna Sans, neuròloga infantil de l’Hospital Sant Joan de Déu. També hi han participat professionals del servei de Neurologia de l’Hospital i de l’àmbit de l’educació com Enric Roca, de la Facultat de Ciències de l’Educació, i Jordi Carmona, director de l’escola Garbí d’Esplugues.

Els autors de l’informe consideren clau la creació de protocols que permetin detectar el més aviat possible els trastorns específics de l’aprenentatge com són, entre d’altres, la dislèxia i el Trastorn de Dèficit i Atenció per Hiperactivitat.

També troben necessari potenciar la comunicació entre el món sanitari i l’educatiu perquè els darrers avenços han permès als neuròlegs entendre molts aspectes de l’aprenentatge que poden ser útils per a la detecció i tractament dels trastorns.

Els experts aposten també per flexibilitzar els dissenys curriculars per adaptar-los a la diversitat de l’alumnat. Consideren que s’ha de donar una atenció diferenciada als nens amb trastorns de l’aprenentatge per adaptar els procediments educatius –no els continguts- a les característiques d’aquests nens. A l’informe inclouen tot un seguit de propostes pràctiques per fer-ho.

Una altra mesura d’actuació proposada és la formació del professorat sobre les diferents problemàtiques que poden condicionar el mal rendiment dels alumnes i la dotació de professionals de suport que puguin assessorar-los.


Descarrega el Quadern FAROS