Manual de neteja, desinfecció i esterilització per a la prevenció de les infeccions a l’atenció primària de salut

• Publicado el 10 de desembre de 2011

Les infeccions microbianes poden posar en perill la vida dels pacients i ocasionar elevades despeses econòmiques al sistema sanitari.

Publicat pel Departament de Salut  de la Generalitat de Catalunya i l’Institut Català de la Salut

La transmissió d’infeccions a través de les mans del personal sanitari o mitjançant el material contaminat és un risc per als pacients en els serveis de salut.

Actualment, els centres de salut assumeixen tècniques diagnòstiques i curatives que requereixen molta cura en la prevenció d’infeccions (proves funcionals respiratòries, petita cirurgia, odontologia, ferides d’intervencions quirúrgiques, etc.).

Tot això justifica el fet que l’atenció primària disposi dels mitjans necessaris perquè els seus professionals duguin a terme els processos adequats per a la prevenció d’infeccions.

Per a accedir al manual, feu clic aquí