Programa Beques Assistència Sanitària

ASC Beques 2009-10 h.png

Aquest Programa per a metges i infermeres va celebrar l’acte oficial de lliurament dels diplomes acreditatius el 3 de juny de 2010. 6 alumnes de l’EUI Sant Joan de Déu han estat seleccionats entre un total de 27 beneficiaris.

ASSISTÈNCIA SANITÀRIA CONCEDEIX 27 BEQUES PER CURSAR ESTUDIS DE MÀSTER EN L’ÀMBIT DE LA SALUT

Un total de 27 universitaris han estat seleccionats per a la segona edició del Programa de beques Assistència Sanitària per a metges i infermeres, que ha comptat amb una dotació de 30.000 euros.

L’oferta es centra en estudis de tercer cicle de l’àmbit de la Salut de la Universitat de Barcelona i entre els estudiants premiats predominen els diplomats en infermeria. El nombre de candidatures presentades en aquesta convocatòria ha ascendit a 81. El 92% dels universitaris seleccionats són dones.

El Dr. Ignacio Orce, President d’Assistència Sanitària, va lliurar ahir a la tarda a l’Hospital de Barcelona els diplomes acreditatius de les seves beques als candidats seleccionats en la convocatòria de 2009-10 per cursar estudis de tercer cicle de l’àmbit de la Salut a la Universitat de Barcelona, amb qui l’asseguradora va signar un acord estratègic de cooperació el mes de gener. L’acte va reunir els metges i infermeres becats, a més d’una representació de les institucions implicades en aquest programa.

Les beques d’Assistència Sanitària per a estudis de la Salut comencen a consolidar-se amb el reconeixement de la comunitat educativa després de les dues primeres edicions, i ja es prepara la tercera. En destaca el rigor en el procés de selecció dels estudiants i la dotació dels ajuts, que cobreixen el 50% de l’import de la matrícula. Nascut de la voluntat d’impulsar el progrés científic, la recerca i la qualificació professional de metges i infermeres, és un dels pocs programes de l’àmbit de la Salut finançat íntegrament per una institució privada a tot l’Estat.

El Programa de beques Assistència Sanitària, en reconeixement a una tasca indispensable per al bon funcionament del sistema sanitari, posa un èmfasi especial en la Infermeria. Així, els màsters més sol·licitats pertanyen a aquesta especialitat i, en concret, la demanda destaca en el camp de les urgències hospitalàries, la cirurgia i l’anestèsia, reanimació i tractament del dolor.

Assistència Sanitària és exemple del cooperativisme sanitari, un particular model d’autogestió ideat pel Dr. Josep Espriu fa cinquanta anys i basat en la igualtat dels metges i els usuaris en els òrgans de decisió i gestió. Actualment, l’entitat compta amb 200.000 assegurats i un quadre facultatiu format per més de 4.000 metges a la seva disposició. A més, és proveïdor mèdic oficial del FC Barcelona i de la Caixa Andorrana de Seguretat Social.