Beques per a la investigació oncològica

• Publicado el 18 de novembre de 2011

L'Associació Espanyola Contra el Càncer (AECC) ha engegat 80 beques per finançar projectes d'investigació contra el càncer.

L'Associació Espanyola Contra el Càncer (AECC) ha engegat 80 beques per finançar projectes d'investigació contra el càncer que van des dels programes de pràctiques de laboratori per a estudiants, fins als grans grups Coordinats Estables d'Investigació Oncològica.

Cadascun dels projectes serà avaluat externament per l'Agència Nacional d'Avaluació i Prospectiva, dependent del Ministeri de Ciència i Innovació. D'aquesta forma es garanteix una anàlisi científica detallada per assegurar la màxima qualitat de les adjudicacions.

Les beques, que s'adjudiquen a través de concurs públic, consten de tres categories: Grups Coordinats Estables, Beques d'Investigació Individual i Programes de Pràctiques de Laboratori.

En la primera d'elles, l’AECC concedirà 1.200.000 euros als grups coordinats estables i competitius que desenvolupin línies d'investigació trasnacional i 150.000 euros als projectes sobre càncer infantil.

També hi haurà beques de 135.000 euros per a tres anys per postdoctorals o postresidents i beques de 200.000 euros en quatre anys per a investigadors biomèdics a l'estranger que desitgin continuar amb la seva carrera a Espanya, amb 50.000 euros addicionals per iniciar el seu propi laboratori en el centre de tornada seleccionada.

En l'últim bloc d'ajudes (Programes de Pràctiques de Laboratori), l’AECC concedirà beques per fomentar la vocació investigadora i formativa d'estudiants de segon cicle de la branca biosanitaria, ja sigui en programes d'estiu (1.000 euros bruts al final del programa) o durant el curs acadèmic (3.200 euros bruts).