Principals temes de formació dels voluntaris que tracten amb persones

  • Publicado el 31 de gener de 2012

A través d'aquest formulari indica'ns els teus dubtes i consultes sobre la formació que desenvolupa el Campus Docent Sant Joan de Déu o bé sobre el centre.

Image CAPTCHA
Introdueix els caràcters que es mostren en la imatge.

A través d'aquest formulari indica'ns els dubtes i/o suggeriments referents a la teva formació. Et respondrem al més aviat possible.

Image CAPTCHA
Introdueix els caràcters que es mostren en la imatge.

Cal pensar en un itinerari formatiu bàsic i comú que serveixi a qualsevol voluntari que atengui persones, faci l'activitat que faci, i que vagi complementat de la formació específica que necessiti en funció del col.lectiu que atén.

Una gran part dels voluntaris dediquen la seva tasca a atendre altres persones, de totes les edats, amb dificultats o sense, en activitats de lleure o en d’altres; però facin l'activitat que facin tenen en comú el contacte amb persones.

 

Per això cal pensar en un itinerari formatiu bàsic i comú que serveixi a qualsevol voluntari que atengui persones, faci l'activitat que faci, i que vagi complementat de la formació específica que necessiti en funció del col.lectiu que atén.


Els principals temes de formació que caldria garantir en els voluntaris que atenen persones, de manera general són:

 

 

  • Formació sobre habilitats, que els poden ajudar a ells mateixos i que són necessaris quan s'atenen altres persones, sobretot si tenen dificultats.
  • Formació sobre el col.lectiu que atenen, més específica i també entraria en aquest punt la relacionada amb l'activitat en concret.
  • Formació sobre recursos, que es poden utilitzar com a mitjà de relació, i d'expressió, bàsicament del col.lectiu atès, tot i que alguns poden ser útils pels propis voluntaris.

 

Però quan s'atén persones, a més de tenir la formació sobre el seu propi coneixement i el del col.lectiu que atenen, pels voluntaris també pot ser molt útil tenir formació sobre diferents recursos que puguin servir de mitjà per treballar altres aspectes.

 

Més informació