Xerrada al COIB sobre la Cooperació d'infermeres de Sant Joan de Déu amb un hospital de Sierra Leona

• Publicado el 23 de febrer de 2012

Les infermeres de l’hospital de Sant Joan de Déu de Barcelona i Manresa (Althaia) col·laboren en un programa de cooperació amb l’hospital Saint John of God Hospital de Sierra Leone.

Les infermeres Montse Juncà, de l’hospital de Sant Joan de Déu de Barcelona, i Rosa Alsedà, de la Fundació Althaia, han donat a conèixer aquest programa, en el marc de la IX xerrada solidària que el passat 8 de febrer va organitzar el Col·legi per donar a conèixer experiències en el món de la cooperació.

Fruït d’un procés d’agermanament, infermeres i metges, especialment pediatres, realitzen estades puntuals en aquest hospital de Sierra Leone per recolzar els professionals del centre. El programa també implica a l’Escola Universitària d’Infermeria de Sant Joan de Déu.

En el cas de les infermeres, a banda d’impartir formació a les seves homòlogues d’aquest centre sanitari subsaharià, també donen suport a l’hora d’atendre les persones que fan ús dels serveis d’aquest hospital i oferir recolzament per elaborar pautes d’higiene i protocols d’intervenció.

Dins d’aquest programa va néixer el programa Apadrina, per finançar els tractaments dels nens de Sierra Leone. L’objectiu d’aquest programa és que cap nen  deixi de ser tractat o ingressat al centre per manca de mitjans econòmics i que les famílies vagin a l’hospital a tractar el nen de seguida que apareguin els primers símptomes.