Ethica, un joc de tauler per treballar les finances ètiques

• Publicado el 28 de maig de 2012

Explorar l'impacte social i ambiental de les activitats bancàries, les inversions i els negocis i aprendre a prendre decisions més responsables i ètiques pel que fa a la gestió dels diners.

Tot això es pot transmetre a través d'un joc de tauler. Concretament, de la mà d'Ethica, un projecte europeu basat en la idea inicial de Reseau Financement Alternatif i portat a terme gràcies a les aportacions dels socis a Bèlgica, França, Polònia, Regne Unit, Suïssa i Catalunya. El soci català que ha col•laborat en el desenvolupament del joc ha estat la cooperativa de treball Barcelonya, que dedica la seva energia tècnica i creativa a transformar percepcions i proposar solucions als reptes socials, ambientals i econòmics actuals.

Ethica ha estat dissenyat per ser jugat amb joves i adults a partir dels 15 anys als instituts de secundària, les universitats, les associacions juvenils, els grups d'educació d'adults i altres entorns on hi ha interès en la banca ètica. S'ha publicat en anglès, castellà, francès, polonès i català, i es pot jugar amb un grup de 6 a 27 jugadors.

Fes clic aquí per accedir a la plana web d'aquest projecte on també trobaràs d'altres recursos i eines per treballar les finances ètiques en entorns d'aprenentatge.