Bones pràctiques en l'ús de medicaments

• Publicado el 03 de octubre de 2012

Amb l'objectiu d'optimitzar les bones pràctiques en l'ús de la medicació, l'Institut per a l'Ús Segur dels Medicaments, posa a la disposició dels hospitals el "Qüestionari d'autoavaluació de la seguretat del sistema d'utilització dels medicaments als hospitals".

Amb l'objectiu d'optimitzar les bones pràctiques en l'ús de la medicació, l'Institut per a l'Ús Segur dels Medicaments, posa a la disposició dels hospitals espanyols el "Qüestionari d'autoavaluació de la seguretat del sistema d'utilització dels medicaments als hospitals".

Els qüestionaris d'autoavaluació han demostrat la seva validesa i efectivitat per diagnosticar l'estat basal de la seguretat dels sistemes d'utilització del medicament i detectar les àrees de millora on actuar de forma prioritària.

La implantació del qüestionari persegueix un doble objectiu:

• Facilitar l'accés a l'aplicació d'autoavaluació de*ISMP-Espanya mitjançant l'agrupació dels punts d'avaluació en àrees temàtiques.
  • Treure a la llum les bones pràctiques que es vénen duent a terme als hospitals espanyols, per configurar així una xarxa de centres mentors que serveixin de referència a tots aquells que desitgin millorar la seva pràctica diària i, amb això, la seguretat dels pacients.