L´ Orde Hospitalària de Sant Joan de Déu a través del seu segell editorial presenta un nou llibre

• Publicado el 20 de desembre de 2012

S´ha presentat a l´Amfiteatre del Campus Docent Sant Joan de Déu Neurología neonatal de un vistazo, el primer llibre que obre la Col.lecció Calidad de Ediciones San Juan de Dios - Campus Docent.

El llibre escrit per tres nounatòlegs – els Drs Alfredo García-Alix i Juan Arnáez i la Dra. Thais Agut- és un manual de butxaca que intenta ser una eina d´ ajuda al pediatra que atèn al nounat amb patologia neurològica. S´ ha primat les il.lustracions sobre el text per permetre d´ una ullada, como indica el títol, el reconeixement i l´abordatge dels problemes neurològics més comuns del nounat. El manual no pretén oferir una exhaustiva revisió dels temes tractats, sino presentar aquella informació que considerem essencial o de major relevància per a la pràctica clínica a la capçalera del pacient.

Amb la finalitat d´aconseguir la durabilitat que precisen els manuals de butxaca i facilitar un ràpid accés a la informació, s´ ha optat per un format atractiu de llàmines gruixudes i desplegable que facilita la visió contínua de les llàmines i el seguiment per àmbits. L´objectiu no és que sigui només una eina d´ ajuda, sino que també contribueixi a despertar l´ interès per la neurologia nounatal.

La benvinguda a la presentació del llibre va ser a càrrec de l´ Amèlia Guilera, Directora del Campus Docent Sant Joan de Déu, que va donar pas al Dr. Josep Figueras, Catedràtic de Pediatria de la UB i Cap de Servei de Nounatologia Hospital Clínic-Maternitat, que va presentar el llibre i als seus autors i nounatòlegs: Dr. Alfredo García-Alix, Dr. Juan Arnáez i  Dra. Thais Agut.

La presentació va prosseguir amb l´ opinió del llibre des del punt de vista d´ un nounatòleg  el Dr. Frederic Raspal, Cap del Servei de Pediatria de l´Hospital de Barcelona, i es va tancar amb la intervenció del Germà Quim Erra, Director de Cúria de la Orde Hospitalària de Sant Joan de Déu Província d´ Aragó - San Rafael.

Ediciones San Juan de Dios – Campus Docent va iniciar la seva activitat el 8 de març de 2012 amb el seu primer llibro Para nosotros era el cielo de Angela Jackson amb pròleg de Paul Preston que va obrir la Colección Hospitalidad del segell editorial.

Tots dos llibres es poden adquirir a través de la botiga virtual del Campus Docent Sant Joan de Déu: http://www.santjoandedeu.edu.es/edicionessanjuandedios/