Des del Màster d´Acupuntura del Campus Docent Sant Joan de Déu, es va presentar una ponència a la XVII Jornada d´anestesiologia en infermeria

• Publicado el 29 de novembre de 2013

LES TERÀPIES NATURALS COM A EINA PEL TRACTAMENT DEL DOLOR: ACUPUNTURA

Resum de la Ponència presentada a la XVII JORNADA D’ANESTESIOLOGIA EN INFERMERIA, el 8 de novembre de 2013 per Maria Baeza i Mª del Mar Caparrós, professores del Màster d´Acupuntura de l’Escola Universitària d’Infermeria de Sant Joan de Déu, Esplugues.

El nostre text es basa en per què l´Acupuntura podria ser útil en el treball diari que realitza la infermera d´Anestèsia i reanimació.

• Breu introducció a les bases de la Medicina Xinesa.
  • Aportacions de la Medicina Tradicional Xinesa.
  • Pilars de la Medicina Tradicional Xinesa.
  • Aplicació de l´Acupuntura en l´àmbit de la infermeria d´Anestèsia.

1. Preoperatori: Efecte tranquilitzant.

2. Anestèsia acupuntural en Cirurgia, Odontologia, Part.

3. Postquirúrgic: Dolor. Recuperació funcional. Sedació nocturna i diürna. Cicatrització de ferides

4. Dolor Crònic: Artrosi, herpes, neuropaties, oncologia, fibromiàlgia, fatiga crònica.

• Taller de material: Agulles, moxa, martell, sangria, ventoses, electro-estimulació, digitopuntura, auriculoacupuntura.
  • Legislació: DAC.