Els dies 29 i 30 de novembre es va celebrar el Congreso Nacional de Auxiliares de Enfermería (TCAE) al Campus Docent Sant Joan de Déu, sota el títol de Nuevas miradas: Nuevos Retos.

• Publicado el 04 de desembre de 2013

El Congrés ha comptat amb 180 assistents entre professionals de tota Espanya, professors i alumnes.

La inauguració va ser a càrrec del germà Pascual Piles Superior Provincial de la Orde Hospitalària Sant Joan de Déu qui va emmarcar el congrés “Nuevas miradas: Nuevos Retos". El primer ponent va ser el Dr. José Mª Esquirol, qui des de la mirada atenta ens va parlar de la filosofia del tenir cura i de la infermeria. La Dra. Forés va introduir el concepte de Resiliència, com ajuda per afrontar els problemes i sortir d´ells reforçats. La ponència del dissabte la va desenvolupar l´emprenedora Sra. Maria Batet, qui ens va recomanar afrontar el futur amb una mirada más optimista.

Afiançant aquesta mirada optimista, el grup de teatre “Els Altres-Hospital Sant Joan de Déu”, amb una adequada dosi d´ humor ens va ensenyar “cóm fer-ho millor, és possible”.

La taula rodona va recollir la mirada professional de professionals de l´àmbit de la infermeria, sociòlogs, antropòlegs i auxiliars, cadascun des del seu entorn de treball, lo que va enriquir moltíssim la taula.

Les comunicacions dels professionals repartides entre el matí del divendres i la del dissabte, així com els pósters, han estat tots de molt bon nivell. Es va  atorgar un premi a la millor comunicació, un premi al millor póster de professionals i un altre al millor dels realitzats pels alumnes.

La valoració ha estat altament positiva i esperem poder repetir l´experiència en un futur.