VII Trobada dels estudiants de Ciències de la Salut dels centres de l’Orde Hospitalària de Sant Joan de Deu

• Publicado el 20 de març de 2014

Els dies 21,22 i 23 de març d’aquest any varem celebrar a la ciutat de Granada la VII Jornada d’Estudiants de Ciències de la Salut de 5 centres de la Orden Hospitalaria San Juan de Dios.

Els dies 21,22 i 23 de març d’aquest any varem celebrar a la ciutat de Granada la VII Jornada d’Estudiants de Ciències de la Salut de 5 centres: Centro Universitario de Enfermería San Juan de Dios, adscrit a la Universidad de Sevilla, que aquest any varen ser els organitzadors; Università degli Studi di Roma “TorVergata”, sede Ospedale San Giovanni Calibita-Roma; Centro Universitario San Rafael-Nebrija de Madrid. Universidad de Nebrija; Escuela de Enfermería, Fisioterapia y de Formación Profesional San Juan de Dios. Ciempozuelos. Madrid;  i el nostre Campus Docent Sant Joan de Deu.

El dissabte l’acte central va ser la Jornada en la que desprès de la presentació a càrrec de les directores i directors dels centres, es van exposar dues conferències. A aa primera el ponent va ser el Hno. Superior de l’Hospital de San Rafael de Granada que va parlar sobre els valors de l'Orde Hospitalària; i la segona ponent la Dª Addolorata Vasallo, directora del Centre d’estudis de la seu Ospedale San Giovanni de Roma, que va explicar el projecte d’acollida dels estudiants de les escoles de Sant Joan de Déu al centre que ella dirigeix. Tot seguit els estudiants de les diferents escoles varen presentar els seus respectius centres amb el suport de vídeos i transparències.

Al migdia estudiants i professores/rs varem compartir el dinar. A la tarda vam visitar i ens van explicar la Basílica de Sant Joan de Déu. El diumenge dia 23 repartits amb grups i guiats per una professora/r varem fer “El Camino de San Juan de Dios” pels carrers de la Granada antiga, acabant amb una visita guiada al Museu de los Pisa. Compartir aquestes Jornades amb estudiants i professores/rs és una experiència enriquidora en una  ciutat  en la qual es transpira alguna essència especial.