Metodologies, Innovació i Tendències Educatives aplicades a l’ensenyament en l’àmbit de la Salut i Social

A través d'aquest formulari indica'ns els teus dubtes i consultes sobre la formació que desenvolupa el Campus Docent Sant Joan de Déu o bé sobre el centre.

Image CAPTCHA
Introdueix els caràcters que es mostren en la imatge.

A través d'aquest formulari indica'ns els dubtes i/o suggeriments referents a la teva formació. Et respondrem al més aviat possible.

Image CAPTCHA
Introdueix els caràcters que es mostren en la imatge.

 

Presentació

Ensenyar és decidir què volem que aprenguin els nostres estudiants, de quina manera ho aprendran i com avaluarem que ho han après. Aquesta seqüència es repeteix en el disseny pedagògic i eMITs ofereix les eines per aplicar-la en contextos d’aprenentatge de disciplines de la salut i disciplines socials.

En aquest màster, el professorat, que treballa de forma col.laborativa, té com a clar repte el mostrar tot un món de tendències i experiències i el clar repte pels estudiants és participar en propostes innovadores i aplicar, prototipar, argumentar i decidir l’encaix del plantejament eMITs en els seus projectes i assignatures, centrant-se en la historia que expliquen, en els seus participants i en els canvis positius que poden aportar a la salut, a la societat i al planeta.

Objectius generals

  • Argumentar la proposta de valor dels dissenys educatius
  • Dissenyar accions formatives basades en el disseny pedagògic
  • Reconèixer el valor i aplicar les eines que les metodologies, les narratives i les tecnologies aporten a les nostres experiències educatives
  • Ampliar les oportunitats del rol educatiu, basant-nos en els reptes de futur del nostre àmbit d’experiència
  • Integrar els actors de l’educació, de la salut i del món social com a part del nostre ecosistema d’aprenentatge

Metodologia docent

Els estudiants fan un seguiment online sincrònic i asincrònic de les propostes i experiències que el professorat va pautant. De forma periòdica, els estudiants i professorat es troben en sessions online on l’estudiant té un paper protagonista i es dinamitzen activitats col.laboratives. Cada matèria d’eMITs es divideix en temes.

 

Cada matèria està relacionat amb un mètode educatiu, de manera que practicarem i avaluarem de forma constructiva a mesura que avancem tant en les matèries educatives, com en les relatives als reptes socials i de la salut.

 

Cada estudiant escollirà dues de les càpsules d’escenaris de futur que s’oferten, per poder complementar els seus dissenys educatius.

 

La residència és una trobada presencial de 5 dies dels participants i el màxim de professorat possible, en un espai i temps concentrat per a treballar col.laborativament, de portar a la pràctica activitats eMITs i de participar en visites i propostes socials i de salut, en el territori.

 

El treball final de màster busca que cada participant disseny el seu projecte, segons el seu àmbit d’estudi, basant-se en eMITs i en els escenaris de futur.

Idioma d’impartició

Castellà

Perfil d’admissió

Aquest màster s’adreça a Llicenciats/es i/o Graduats/es que es dediquen a exercir de professors/es de matèries de l’àmbit de la salut o de l’àmbit social, o professionals implicats en el disseny de programes formatius pels que busquen estratègies, eines i experiències del món educatiu.

Els estudiants aplicaran tant la mirada educativa com la mirada de professionals de la salut i/o social per dissenyar propostes orientades al futur, entenent el benestar, la tecnologia i el rol fonamental del territori com a ecosistema d’aprenentatge i el treball col.laboratiu i multidisciplinar, com a claus d’èxit.

Pla docent

MATÈRIA 1. METODOLOGIES, INNOVACIÓ I TENDÈNCIES EDUCATIVES EMIT (22 ECTS)

  • Bases pel disseny pedagògic segons detecció de necessitats i construcció de l’storytelling
  • El poder de les metodologies per adaptar-les als objectius educatius
  • Tendències i escenaris de futur en educació
  • Gestió del canvi i narratives d’impacte

MATÈRIA 2. RECERCA EDUCATIVA (8 ECTS)

  • Mètode de recerca en innovació educativa
  • Treball Final de Màster (TFM)

MATÈRIA 3. METODOLOGIES, INNOVACIÓ I TENDÈNCIES APLICADES A L’ÀMBIT SÒCIO-SOCIAL, MITS (22 ECTS)

  • Evolució i impacte tecnològic
  • Definició de reptes de l’àmbit professional
  • Metodologia de resolució de reptes

MATÈRIA 4. CÀPSULES D’ESCENARIS DE FUTUR (4 ECTS)

MATÈRIA 5. RESIDÈNCIA (4 ECTS)

Acreditació

El Campus Docent Sant Joan de Déu expedirà:

Títol de Màster de Formació Permanent en Metodologies, innovació i tendències educatives aplicades a l’ensenyament en l’àmbit de la salut i en l’àmbit social

  • Entrega i superació de les activitats proposades en l’avaluació continuada
  • Superació de les activitats dirigides de les càpsules d’escenaris de futur
  • Presentació i superació del Treball Final de Master
  • Participació a la residència

Duració i horaris del curs

El curs s’iniciarà el 09/01/2024 i finalitzarà el 30/12/2024

Les sessions online es realitzen els dijous, de 18:30 hores a 20:30 hores (hora Espanya CEST).

Excepcionalment es poden realitzar sessions fora de l’horari general i sempre en consens amb el grup d’estudiants.

Totes les sessions estaran detallades en el cronograma, a l’inici del Màster.

Hi ha una trobada de seguiment personal, en streaming, entre febrer i març 2024 i una segona trobada entre abril i maig. Aquestes trobades les farà la direcció del màster amb cada estudiant. La Residència serà a l’octubre del 2024

Preu

El preu establert és de 3.232,00€ (taxes incloses).(taxes incloses).

Descomptes

 


 

Contacte

Direcció

Carme Rovira Riera

Responsable pedagògica del Campus Docent de Sant Joan de Déu

Correu electrònic: carme.rovira@sjd.edu.es

campus.masterpost@sjd.edu.es

 

AdjuntMida
PDF icon Imprès de preinscripció119.19 KB