I Jornada d'Infermeria i Cooperació

cooperacion.jpg

Visió nacional i internacional de la cooperación infermera; polítiques de cooperació a Catalunya; actuació de les infermeres als països en vies de desenvolupament.

Data: 24 de març, de 9 a 14 hores

Lloc: Sala d'actes de la seu del Col·legi Oficial d'Infermeria de Barcelona (c/ Pujades, 350. Tercera planta. 08019 Barcelona)

9.00 h Inauguració

• Mariona Creus i Virgili, degana del Consell de Col·legis d'Infermeria de Catalunya
  • Marisa Jiménez Ordoñez, directora estratègica d'Infermeria. Departament de Salut
  • David Minoves i Llucià, director general de Cooperació al Desenvolupament i Acció Humanitària
  • Máximo González Jurado, doctor infermer i president del Consejo General de Enfermería de España
  • Marina Geli i Fàbrega, consellera de Salut

9.40 h. Conferència inaugural

Visión nacional e internacional de la cooperación enfermera

• Máximo González Jurado, catedràtica emèrita de sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona.
  • Moderadora: Marisa Jiménez Ordoñez, directora estratègica d'Infermeria i vicepresidenta primera del Consell de la Professió Infermera de Catalunya. Departament de Salut.

10.30 – 11.00 h Descans

11.00 – 12.00 h Taula rodona I

Polítiques de cooperació a Catalunya

• Tona Lizana Alcazo, metgessa. Directora del Pla Director d'Immigració i Cooperació. Departament de Salut.
  • Manel Tomàs Gimeno, infermer. Responsable de Cooperació del Col·legi Oficial d'Infermeria de Barcelona.
  • Mercè Claret Traïd, tècnica sectorial de Salut. Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament.
  • Moderador: Josep París Giménez, secretari de la Junta de Govern del Col·legi Oficial d'Infermeria de Barcelona.

12.00 – 13.90 h Taula rodona II

Actuació de les infermeres als països en vies de desenvolupament

• Daniel Martínez Millán, infermer. Unitat de Serveis Preventius del Servei d'Emergències Mèdiques.
  • Coral Fernández Solana, infermera. Acció Solidària i Logística.
  • Dolors Chacón Sánchez, infermera. Matres Mundi
  • Anna Yuste Font, infermera. Àfrica-EduSa.

13.00 h Cloenda

• Josep París Giménez, secretari de la Junta de Govern del Col·legi Oficial d'Infermeria de Barcelona.
  • Andreu Felip i Ventura, director de l'Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament.
  • Tona Lizana Alcazo, directora del Pla director d'Immigració i Cooperació. Departament de Salut.

S'ha sol·licitat el reconeixement d'interès sanitari que atorga l'Institut d'Estudis de la Salut