Taula rodona. Sexualitat en el climateri: canvis cap a la plenitud

climateri.jpg

• Data: 29 de març de 2011
  • Lloc: sala d'actes del COIB (Collegi Oficial d’Infermeria de Barcelona). C/ Pujades, 350, tercera planta. Barcelona

En el període climatèric, moltes dones experimenten canvis en la funció sexual que poden comportar un descens en l’activitat sexual, una disminució en la capacitat de resposta als estímuls i, en definitiva, un menor interès en el sexe. En d’altres casos, al contrari, es produeix un augment de l’interès per al sexe al perdre la por a l’embaràs, el que els permet relaxar-se i entregar-se a gaudir.

Sembla molt estesa la idea que la dona, amb el pas dels anys, perd completament l’interès pel sexe, però alguns estudis demostren que la majoria segueixen mantenint una vida sexual activa en la postmenopausa.

Establir una bona relació amb el professional de la salut, ja sigui la infermera, llevadora o el ginecòleg, és fonamental per comentar qualsevol problema sexual que es pot estar patint, tenint sempre en compte que per a la dona el benestar sexual és important per la seva salut i qualitat de vida.

És per aquest motiu que les llevadores i infermeres han d’estar ben formades per atendre a la consulta la demanda de les dones en aquesta especial etapa.

El sexe no té edat i que l’únic que canvia és la resposta sexual davant del desig, l’excitació i l’orgasme. Cal doncs desterrar tabús i mites, ja que el sexe en l’edat madura no té per què ser incòmode, ja que el desig sexual i l’orgasme ens acompanyen fins al final dels nostres dies.

Per asistir-hi cal emplenar aquest formulari o trucar al 93 253 16 63.

17h: Inauguració.

17.15h: Taula rodona “Sexualitat en el climateri: canvis cap a la plenitud”.

Abordatge de la sexualitat en el climateri. Per què?

. Helena Viñas Llebot. Professora titular. Unitat Docent de Llevadores de Catalunya. Departament d'Infermeria de Salut Pública, Salut Mental i Materno-Infantil. Escola d'Infermeria. Universitat de Barcelona.

Aspectes controvertits de la sexualitat en el climateri

. Francisca Molero Rodríguez. Directora de l’Institut de Sexologia de Barcelona. PASSIR Sant Andreu de la Barca.

El dia a dia en la consulta de la llevadora

. Marisa Drago Masià. Llevadora.

Modera: Blanca Albillos Mingorance, membre de la Vocalia de Llevadores del Col•legi Oficial d’Infermeria de Barcelona.

18.30h: Taller de sexualitat en el climateri.

. Encarna Gascón Navarro. Llevadora ASSIR Granollers.

19h: Sessió de debat.

19.30h: Conclusions i cloenda.