Les visites en l'àmbit de l'atenció primària de l'ICS mostren una reducció d'un 6,4% respecte a 2009.
La implantació de les tecnologies de la informació i les comunicacions (TIC) en el sistema sanitari està ocasionant canvis en la utilització dels serveis de salut. Fet que es tradueix en la reducció de les visites presencials als centres i al increment de la realització de tràmits i consultes, bé per via telefònica, o bé a través d'Internet.
Les visites s'han reduït d'un 6,4% (atenció primària), en relació amb el primer semestre de 2009. L'atenció telefònica s'ha incrementat un 40%, mentre que més de 4,5 milions de visites han estat concertades a través d'Internet des de l'any 2002.
Així mateix, l'experiència de consulta virtual de l'ICS que s'està impulsant des dels centres de Barcelona per resoldre dubtes de salut a través d'Internet, s'estima que beneficiarà, d'entrada, a prop de 15.000 usuaris.
- Recepta Electrònica: Més d'1,8 milions de persones en són usuàries i s'han dispensat 44 milions de receptes. La recepta electrònica ja està desplegada a tot Catalunya en l'àmbit de l'atenció primària. Ara es projecta ampliar-la a l'atenció especialitzada.
- Història Clínica Compartida: Un 81% dels hospitals públics i un 80% dels centres d'atenció primària disposen de la Història Clínica Compartida de Catalunya (HC3), on els professionals poden consultar les dades dels seus pacients. Des de finals de 2009, s'afegeix el Repositori Central d'Imatge Mèdica, que ara compta amb unes 800.000 exploracions radiològiques.
- Carpeta Personal de Salut: Recentment s'ha desplegat a Calella la Carpeta Personal de Salut, que servirà perquè els ciutadans, de manera confidencial, puguin consultar les seves dades sanitàries i els resultats de les seves proves mèdiques. Progressivament, s'estendrà a tot Catalunya i aplegarà tots els tràmits dels ciutadans amb el sistema sanitari.
- Canal Salut: Futur portal sanitari a Internet amb informació per als ciutadans i els professionals sanitaris.