V Jornada Catalana d’Infermeria de Salut Mental

V_jornada_s_mental.jpg

Tindrà lloc el 24 de febrer de 2011, organitzada pel Col·legi Oficial d’Infermeria de Barcelona i la Societat Catalana d’Infermeria de Salut Mental.

Amb el lema ‘Mirant-nos de prop’, l’acte oferirà una oportunitat perquè les/els infermeres/rs puguin posar sobre la taula les diverses experiències que s’estan duent a terme en l’àmbit de salut mental.

Enguany, la jornada inclourà una ponència sobre l’atenció als joves i adolescents i una taula rodona amb persones amb una malaltia mental, usuaris, ciutadans i professionals que debatran sobre la visió que tenen del rol de les infermeres en salut mental.

A més, per tal de poder apropar casos pràctics en els àmbits de treball de les infermeres en salut mental, durant la jornada s’ha previst l’organització de diversos tallers sobre hospitalització, atenció a les adicions i intervencions en grup.

Pre-Programa de la Jornada:

8.30 h Recollida de la documentació

9.00h- 9.30 h Acte Inaugural:
Membres representants del Col·legi Oficial d’Infermeres/s de Barcelona -COIB  i  Societat Catalana d’Infermeria en Salut Mental -SCISAM

9.30-10.30 h Conferència: Acompanyant des de l’inici. Marta Aceña Diaz. Infermera en salut mental. Centre de Salut Mental Infanto - juvenil  CSMIJ Sant Martí Sud, MªCarmen Naranjo Diaz. Infermera en salut mental CSMIJ. Corporació Sanitaria Parc Taulí
              Presentador i moderador: Isabel Moya Colacios. Psicòloga Clínica. Infermera. Membre de la Comissió Tècnica de Salut Mental del Institut Català de la Salut. Unitat de Salut Mental Badía del Vallès. ICS
11.00-11.30 h  Descans – cafè

11.30 -13:00 h Taula: La visió dels ciutadans del paper de les infermeres/s en la salut mental.

Presentació i Visionat del vídeo: “Enfermería en Salud Mental, la visión  distorsionada del cine"

Autors: David Gómez Ballesteros. Infermer en salut menta. Parc Sanitari Sant Joan de Deu.

Glòria Grumaches i Cortina. Infermera en salut mental. Centre de Salut Mental Adults -CSMA Badalona.

Representant  dels familiars i malalts : Joaquim Salvans  Viñeta. Infermer i President associació EL FAR. Federació  catalana d’associacions de familiars i persones amb problemes de salut mental – fecafamm.

Edgar Vinyals  Rojas. Integrador Social i President  Associació d’oci  inclusiu –saraü-

Components de Radio Nikosia

Presentadora i Moderadora: Gemma Bruna. Periodista. Departament de Comunicació del COIB.

13.30 – 15.00h Pausa

15.00 – 17.30h Grups de treball simultanis:

• Grup A:  Hospitalització. Coordinadors: Alex Marieges Gordo, infermer en salut mental. Hospital Sant Rafael de Barcelona. Gabriel Pulido Moreno. Infermer en salut mental de Hospital. Unitat de Crisi per Adolescents. UCA. Sant Boi.
    Maria Romeu Labayen, infermera en salut mental. CSMA Horta Guinardó

• Grup B:  Addicions. Coordinadors: Carolina Lopez Pérez,  Infermera en salut mental. Hospital Universitari Vall d’Hebron. Mª Carmen Hernandez Chavez. Infermera en salut mental. Centre d’Assistència i tractament de Drogodependències CAS l’Hospitalet. Regina Carreras Salvador. Infermera en salut mental. Parc Sanitari Mar.
  • Grup C: Intervencions  en Grup. Coordinadors: Carmen Pinedo  Monteja. Infermera en salut mental CSMA Dreta de l’Eixample. Merce Borràs Alborch.   Infermera en salut mental  CSMA Dreta de l’Eixample. Olga Alvarez Llorca, infermera en salut mental. Ârea de Salut Mental. Hospital de Mollet.

17.30-18.00h. Conclusions dels grups de treball i Cloenda. Responsables dels grups i  Representants del COIB i SCISAM

Inscripcions:

Emplenar formulari pàgina web COIB o bé trucar al telèfon 93 253 16 63.

Preu de la jornada:

Col·legiades i col·legiats del COIB: gratuït
Estudiants: 30 euros
No col·legiats al COIB i altres professionals: 45 euros