Notícies, jornades, sortides formatives, tallers d’habilitats clíniques i de simulació, publicacions, convocatòries, ... Tot el més actual i d’interès per la nostra comunitat educativa, en aquesta secció.
A l’agenda del Campus Docent Sant Joan de Déu hi destaquem activitats, avisos i esdeveniments relacionats amb la institució i amb l’activitat acadèmica del centre.
El Campus Docent Sant Joan de Déu, és un centre que pertany a l’Orde de Sant Joan de Déu, adscrit a la Universitat de Barcelona, amb una trajectòria exemplar i de referència dins de la comunitat educativa.
Aquest ensenyament que imparteix el Campus Docent Sant Joan de Déu està organitzat d'acord amb el Pla d'Estudis homologat, que coincideix en línies generals amb el dels altres centres homòlegs, adscrits o integrats a la Universitat de Barcelona.
Dins de la societat actual, la nova Formació Professional constitueix un camí ràpid i efectiu d’entrada al món laboral. Aixó és especialment evident en el cas d’aquelles professions més relacionades amb l’àmbit de la salut i/o el social on, ara per ara, hi ha una forta demanda de tot tipus de professionals qualificats.
El Campus Docent Sant Joan de Déu, conjuntament amb la Universitat de Barcelona, ofereix formació de màsters oficials en el marc del sistema universitari català.
Proposem una formació que inclogui la reflexió i el debat sobre la necessitat de ser solidaris, especialment en les situacions de vulnerabilitat que es generen a partir de les desigualtats socials.
El Campus Docent Sant Joan de Déu persegueix el somni de participar en la transformació
social de l’educació en ciències de la salut i de donar resposta als problemes formatius reals
dels professionals de l’àmbit sanitari.
El Campus Docent Sant Joan de Déu disposa d’una comissió d’ocupabilitat encarregada d’organitzar activitats relacionades a facilitar la inserció laboral dels nostres estudiants i titulats.
El Campus Docent Sant Joan de Déu centra la seva visió en I+D+i com a estratègia per assolir l'excel·lència en els ensenyaments de les ciències de la salut i socials. Ho aconsegueix participant en diversos projectes, tant a nivell nacional com internacional.
La HackB és una iniciativa promoguda pel Campus Docent Sant Joan de Déu amb la finalitat de proporcionar als nostres estudiants una experiència multidisciplinari que té com a objectiu aportar solucions creatives concretes, amb un marge de temps limitats a diversos problemes reals dels àmbits de la salut i social, sent aquests una responsabilitat de tots i totes, com a professionals i com a ciutadans/es. A més a més la HackB vol promoure una visió social a estudis que tenen un enfoc generalista i fer que els estudiants puguin valorar l’impacte de les accions que proposen a curt, mig i llarg termini.
Entitats col·laboradores
A la HackB 2025, comptem amb la col·laboració de dues entitats de referència en l'àmbit social i sanitari:
Obra Social Sant Joan de Déu → Organització compromesa amb la inclusió i la justícia social, que proposa el problema "Soledat no desitjada en persones joves".
Creu Roja → Entitat humanitària amb presència internacional, que proposa el problema "Desinformació en situacions d'emergència".
Els participants de la HackB treballaran en equips multidisciplinaris per trobar solucions innovadores a aquests dos grans reptes, aplicant la metodologia 4-17 de CoBoi Lab i comptant amb l’acompanyament de mentors i experts.
CoBoi Lab i la metodologia 4-17 a la HackB
La HackB del Campus Docent Sant Joan de Déu incorpora la metodologia d’innovació social 4-17 de CoBoi Lab, un enfocament estructurat per resoldre reptes de manera col·laborativa.
Formació dels mentors → CoBoi Lab forma els mentors de la HackB en l’ús del mètode 4-17, proporcionant eines per guiar els equips en la identificació, exploració i resolució dels reptes.
Aplicació del mètode 4-17 → Els equips segueixen aquesta metodologia, que estructura el procés en 4 fases i 17 passos, des de la definició del problema fins a la proposta de solucions innovadores.
Treball en equip i innovació social → Gràcies a aquest model, els participants aprenen a cocrear solucions, avaluar-ne la viabilitat i comunicar-les de manera efectiva.